Tuesday, May 25, 2010

Puasa Ganti




Salam. yesterday , 24.05.2010 , Monday , mama decided nak puasa , so i joined her . Mama woke me up at 5.15 am for sahur. I ate cocopie with nescafe'. Then , after solat i online for a while and i slept about 6 hours and woke up at 1 pm .haha.so late . Then , sidai my sisters kain .Ohh ya, sis noreen MC yesterday . After i sidai kain , i online then i got so bored , took out my puzzle book and seeked ;)

At 6 pm , mama sampai rumah and asked sis nora to buat nescafe' berbuka. Papa called mama cause nak tanya suruh beli lauk apa, so mama suruh papa beli ikan ( 3 rasa ) , sayur kailan ikan masin , tomyam and udang goreng tepung. Yummy ! At 7.20 , me and mama pun berbuka . After solat , waited for papa. Papa called me and said ' kedai biase tak buka , papa beli dekat kedai sebelah , 10 minit siap ' then i said 'okay' . At 8 pm , we all had our dinner. So nice if my brother can join us dinner together last night.

Today , 25.05.2010 , Tuesday , i want to puasa ganti again , so mama asked me 'asha nak puasa ke esok?' then i answered ' boleh juga, kalau mama tak nak puasa tak apalah, ' mama said 'its okay , kalau asha nak puase tak apa,mama temankan, mama puasa sekali ' . So , for sahur , mama woke me up again and mama asked me what to eat for sahur. I said, i wanted the nasi ayam kampung that aunty meeda ( mama's friend ) bought for mama yesterday. Unfortunately , those rice cannot be eaten anymore sebab sudah basi maaa. haha. Then , i ate cocopie like yesterday , with nescafe' , but today i ate two cocopie . Sedap jugak, makan je teringat Mila AF , yang promote cocopie tu. hahahaha. 'pie chocolate dengan marshmallow' .


Aiyooo , tapi marshmallow nye tak lah banyak sangat , but the chocolate itself pun dah sedap. Wahahahaha , rindu makan marshmallow ! nak beli ! nak beli ! seriously , kalau celup dengan hot chocolate, tak ada hot chocolate pun , hot MILO pun jadilah.. haha. perhhhh, deliciousssssssss!!